divendres, 9 de desembre del 2011

Estudi d’un cas pràctic


Objectius: Posar en pràctica tots els coneixements adquirits sobre habilitats comunicatives en el context de l'acció tutorial. Resoldre un cas pràctic.

En Lluís és un nen amb greus dificultats d'aprenentatge, que li va repetir el curs passat i que, enguany,amb l’any de repetició, no s’ha resolt en cap cas les seves mancances. La psicopedagoga del centre, en un estudi preliminar de l’alumne, sospita la possibilitat que en Lluís tingui alguna patologia de fons, com a causa final del seu retard en l’aprenentatge, però la legislació no permet els centres actuar i planificar un estudi psicopedagògic acurat sense l’autorització dels pares o tutors de cap alumne. I aquesta és l ’altra part de la història… perquè els pares d’en Lluís corresponen al perfil de família desestructurada que no només no acompanya el centre, sinó que n’obstaculitza la tasca. En aquest context, prepara les entrevistes que l’equip docent ha detenir amb els pares de en Lluís.

Guió de l’entrevista:
Primer de tot posarem una data amb els pares per quedar un dia i els posarem en antecedents del tema que volem tractar a la cita, deixant molt clara la importància d’aquesta.
El dia de la cita de manera educada, precisa i amb respecte explicarem el problema d’en Lluís que tot i que va repetir curs no està assolint els objectius i que la psicopedagoga creu que hi pot haver algun tipus de retard. Aclarirem que sense el seu consentiment no podem planificar un estudi psicopedagògic i els explicarem en que consistirà i tots els avantatges que tindrà en el seu fill; Que no es veurà afectat en res, que a l’escola farà vida normal i que no suposarà cap esforç per als pares, que tot ho fem per millorar la vida acadèmica del nen. També deixarem clara la confidencialitat de tot l’assumpte.

Tot seguit començarem a fer una petita entrevista als pares sobre el context escolar i familiar:

Context escolar:
Creieu que el Lluís va bé a l’escola?
Trobeu que el vostre fill va a l’escola amb ganes?
Penseu que posa interès en els seus estudis?
Sabeu si té alguna aspiració concreta en el seu futur?
Trobeu que el Lluís està motivat amb els seus estudis?
El vostre fill fa alguna activitat extraescolar? Quines?
Creieu que el Lluís té una bona relació amb els seus companys de classe?

Context familiar:
Parleu amb el vostre fill sobre l’escola?
Us explica els problemes que sorgeixen a l’escola?
Trobeu que teniu una bona relació amb el vostre fill?
Ajudeu al Lluís amb les tasques de l’escola? Us ho demana?
En quin estat d’ànim es troba el Lluís habitualment?
Normalment té ganes de fer els deures de l’escola?
Té una rutina de treball i un lloc per fer la feina a casa sense distraccions?

Per finalitzar la cita, intentarem explicar la importància de realitzar un estudi psicopedagògic a l’infant i que és important que com a pares col·laborin amb l’escola per la millora de l’aprenentatge del nen. Els informarem de tot mitjançant reunions que concretarem durant tot el curs on parlarem d’en Lluís, de la seva evolució, de les reaccions en l’àmbit familiar, etc.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada